Joy Design Studio

Mi a közös a weboldalban és a marketingben?

A(z online) marketing lényege leegyszerűsítve, hogy abban segítsen, hogy a vállalkozásod kínálata találkozzon a piaci kereslettel, és a folyamat végén nyereséget realizálj. Ehhez a digitális világban pedig szükséges, hogy a kínálatod látható legyen az online térben, egy professzionális weboldal formájában.

Miért nem elég a közösségi média felületeken való jelenlét?

Kezdő vállalkozások esetén gyakori, hogy csak social media oldalakat készítenek el, amik alapvetően jól működnek, posztolnak, elérnek párszáz, vagy akár ezer követőt. Ez egy ideig rendben van, azonban egy dolgot nem szabad elfelejteni: a közösségi média nem a te platformod. 

Ha a tulajdonos úgy dönt, hogy módosít az algoritmuson, kisebb lesz az elérésed. Ha valamiért letiltják a személyes- vagy akár a hirdetési fiókodat, lehet, hogy heteken vagy hónapokon át nem férsz hozzá a vállalkozásod oldalához.

Azonban, ha van egy weboldalad, azt a vállalkozásod arculata szerint építheted fel, oda és olyan tartalmat helyezel el, amilyet szeretnél (természetesen jogi keretek között), árulhatsz termékeket, írhatsz blogot, és ez mind a sajátod marad.

Természetesen a social media felületek kiváló kiegészítői a vállalkozás fejlődésének, tehát szükséges eszközök, de nem érdemes csak rájuk támaszkodni.

Hogyan segít a weboldalad az online marketingben?

1. Arculat, márkaépítés

Minden nagyobb márkának van egy nagyon jól ismert, meghatározó arculata. Ehhez szükséges egy jó logó, egyedi, figyelemfelkeltő arculati színek, egyedi betűtípusok – olyan apró részletek, amik ismertté teszik a vállalkozásodat a célközönséged számára. A weboldaladon ezeket az arculati elemeket összhangba hozva a webdesignereddel kialakíthattok egy teljesen egyedi, személyre szabott képet a vállalkozásodtól. 

A weboldalad arculata megmutatja, mi az, amit árulsz (nemcsak a terméket, hanem a hozzá kapcsolódó érzéseket és értékeket is).

2. A kínálat ismertetése

Szárazan hangzik, de valójában ez a lényeg: a weboldalad mutatja meg, hogy milyen a vállalkozásod. Ha a célközönséged felkeresi, nagyjából 10 másodperc alatt felméri, hogy szimpatikus-e a vállalkozásod és azt találta-e meg, amit keresett. 

Ha tetszik neki a kínálatod, a weboldaladon keresztül fel is fogja venni veled a kapcsolatot (akár vásárol, ír neked, vagy a weboldalon feltüntetett címet felkeresi).

3. A bizalom kiépítése

2021-ben az online marketing egyik legnagyobb fegyvere az ún. social proof (társadalmi megerősítés). Ez azt jelenti, hogy a felhasználók elköteleződés előtt minél több, megbízható forrásból keresik a kínálatodat. Tehát, ha kárpittisztító szolgáltatásod van, de csak egy Facebook oldalon vagy megtalálható, ahol kéthavonta egyszer posztolsz, valószínűleg tovább fognak keresni egy olyan szolgáltató után, aki fent van a Google térképén – átvitt és nem csak átvitt értelemben. 

Ha van egy weboldalad, amin akár korábbi vásárlók véleményei is fent vannak, megbízhatóbbnak, leinformálhatónak tűnsz a célközönséged szemében.

Mi a közös tehát a weboldalban és a marketingben?

Bár azt látjuk, hogy létezik a kettő egymás nélkül, de a gyakorlatban külön-külön nem hatékonyak. A weboldal segít, hogy a vállalkozásod professzionálisnak és megbízhatónak tűnjön, a marketing pedig segít, hogy azok a felhasználók, akik pontosan ezt keresik, meg is találják.

Ha a marketing vonalán már elindultál, de az arculat- és weboldalkészítésben segítségre lenne szükséged, fordulj hozzánk bizalommal!

KAPCSOLATFELVÉTEL

Exit mobile version